در اغلب شرکت ها و محیط های کاری که فضای بزرگ و باز دارند، لازم است تا از پارتیشن استفاده کرد. چرا که به وسیله پارتیشن اداری می توان قسمت های مختلف را از یکدیگر جدا کرده و به بهینه سازی فضا پرداخت. برای اطلاع از نحوه محاسبه قیمت پارتیشن بندی یک محیط در ادامه با ما همراه باشید.
پارتیشن اداری چیست؟
برای فضا سازی و جداسازی موقت و یا دائم قسمت های مختلف یک محیط اداری از پارتیشن استفاده می شود. زمانی که فضای موجود در یک اداره کم است، می توان با پارتیشن بندی هوشمندانه از محیط بهترین استفاده را برد.
از طرفی پارتیشن بندی بر روی روحیه کارمندان نیز تاثیر گذاشته و باعث بهبود راندمان کاری آنها می شود. چرا که بعد از پارتیشن بندی هر کدام از کارمندان در فضایی خصوصی و بدون سر و صدا به مسئولیت های خود می پردازد.
در نظر داشته باشید، که پارتیشن بندی محیط اداره و یا شرکت حس حرفه ای بودن را نیز به همگان القا می کند.
طراحی پارتیشن اداری چگونه است؟
بهتر است، که برای طراحی و چیدمان پارتیشن ها از یک فرد متخصص کمک بگیرید. برای نصب پارتیشن ها باید نکات بسیاری را در نظر گرفت، که به تعدادی از آنها اشاره شده است:
- فضای مناسب برای قرار دادن قفسه و کمد وجود داشته باشد.
- نور کافی در محیط وجود داشته باشد.
- رنگ پارتیشن با محیط و مبلمان به کار برده هم خوانی داشته باشد.
- در هر فضا به حریم خصوصی کارمندان توجه شود.
- محیط ایجاد شده عایق صدا باشد.
- پارتیشن بندی باعث کوچک شدن فضای اداره نشود.
پارتیشن اداری چند نوع دارد؟
مقرون به صرفه ترین راه برای ایجاد فضای کاری پر بازده استفاده از انواع مختلف پارتیشن اداری می باشد. پارتیشن ها را می توان در ابعاد و سایز های مختلفی سفارش داد. برخی از پارتیشن ها موقت و برخی دیگر نیز دائمی هستند.
پارتیشن اداری چوبی
از جمله پارتیشن های قدیمی و پرطرفدار، پارتیشن چوبی است. استفاده از این مدل فضایی سنتی را در محیط کار ایجاد می کند و با دکوراسیون های مختلف هم خوانی دارد. از این مدل می توان برای هر فضایی مانند اتاق کنفرانس، اتاق هیئت مدیر و محیط عمومی اداره استفاده کرد. در هنگام سفارش پارتیشن چوبی می توان نوع چوب به کار رفته در آن را نیز مشخص کرد.
این مدل پارتیشن بندی فضا، عایق صدا بوده و محیطی آرام را برای کارمندان ایجاد می کند. برای آن که محیط کاری بسیار تاریک نباشد و نور طبیعی کافی دریافت کند، می توان به صورت ترکیبی از شیشه نیز در طراحی آن استفاده کرد.
توجه داشته باشید، که پارتیشن چوبی در برابر آتش مقاومت بالایی دارد. به همین خاطر در برابر آتش سوزی و مشکلات نظیر آن نیز عایق خوبی به حساب می آید.
پارتیشن با فریم آلومینیومی
یکی از با دوام ترین پارتیشن های اداری به حساب می آید و می توان ابعاد آن را بسته به فضای شرکت و محیط کاری خود مشخص کرد. یکی از ویژگی های مهم این نوع پارتیشن، نصب آسان و سریع آن است.
پارتیشن آلومینیومی در سبک های مختلف و متنوعی در بازار موجود می باشد و عایق صوتی مناسبی است.
پارتیشن شیشه ای
در حال حاضر اغلب شرکت ها و ادارات تصور می کنند، که استفاده از شیشه در دکوراسیون داخلی باعث ایجاد فضایی شیک و خاص می شود. به همین خاطر در محیط کاری خود از پارتیشن های شیشه ای برای مدرن جلوه دادن فضا استفاده می کنند.
یکی از مهم ترین مزایای این نوع پارتیشن، استفاده بهینه از نور طبیعی خورشید است. این مدل از پارتیشن اداری عایق بسیار خوبی برای آتش سوزی بوده و در حدود 120 دقیقه در برابر آتش سوزی مقاومت می کند.
اگر دوست دارید، تا محیط کاری شما ساده و دلباز باشد، این مدل پارتیشن گزینه مناسبی است.
پارتیشن اداری متحرک
پارتیشن های متحرک و یا قابل حمل بسیار محبوب بوده و کارایی بالایی دارند. در ساختار این نوع پارتیشن، چرخ به کار برده شده است و به راحتی می توان آن ها را جا به جا کرد. دسته ای از پارتیشن های متحرک دارای لولا بوده و تاشو نیز هستند. این دسته از پارتیشن های اداری را می توان با اشکال و سبک های مختلفی تهیه کرد، تا جذابیت های بصری آن نیز با محیط کاری شما هم خوانی داشته باشد.
توجه داشته باشید، که پارتیشن اداری متحرک عایق صوتی نمی باشد.
عوامل موثر بر قیمت پارتیشن چوبی
- نوع چوب
- طرح و مساحت پارتیشن
- وزن چوب
- امکانات جانبی مانند نوع اتصالات و یراق های به کار برده شده
عوامل موثر بر قیمت پارتیشن آلومینیومی
- نوع متریال به کار رفته
- درجه کیفیت آلومینیوم
- تعداد پارتیشن و اندازه آن
- نوع یراق آلات
نحوه محاسبه قیمت پارتیشن اداری شیشه ای
- تعداد در های به کار رفته
- لولایی و یا کشویی بودن در ها
- مساحت و ابعاد پارتیشن
- نوع یراق آلات به کار رفته
تاثیر زمان تحویل پارتیشن بر قیمت آن
یکی از فاکتور هایی که در میزان قیمت پارتیشن اداری تاثیر گذار است، زمان تحویل محصول می باشد. چرا که برای کاهش زمان تولید و تحویل محصول نیاز به افزایش تعداد نیرو های انسانی و استفاده از ماشین آلات پیشرفته و به روز دنیاست.
پارتیشن اداری دست دوم چگونه است؟
بسیاری از ادارات و شرکت ها تصور می کنند، با خرید پارتیشن دست دوم در میزان هزینه های خود صرفه جویی کرده اند.
لازم به ذکر است، که هدف از خرید و استفاده از پارتیشن فضاسازی بهینه و زیبا برای افزایش کارایی کارمندان و جلوه دادن به محیط کاری است. به همین خاطر توصیه می شود، تا بر اساس دکوراسیون داخلی محیط کار خود و ابعادی که در نظر دارید، پارتیشن تهیه کنید.
از طرفی پارتیشن دست دوم نیاز به همسان سازی با محیط داشته و هزینه بسیاری را در پی خواهد داشت.
اگر هزینه تهیه پارتیشن برای شرکت و اداره شما زیاد است، می توانید از مواردی با درجه کیفیت پایین تر استفاده کنید.
3 نکته مهم در خرید پارتیشن اداری
- شناخت انواع مختلف پارتیشن اداری، کاربرد آن ها و هزینه مورد نیاز
- در نظر گرفتن ابعاد و اندازه های پارتیشن
- هماهنگی مدل پارتیشن با مبلمان به کار رفته