پارتیشن اداری

بهترین متریال‌ها برای پارتیشن‌ اداری: مقایسه و بررسی

بهترین متریال‌ها برای پارتیشن‌ اداری: مقایسه و بررسی

متریال پارتیشن اداری، با طراحی نوآورانه و استفاده از شیشه و آلومینیوم، محیطی شفاف و الهام‌بخش برای همکاری و بهره‌وری بیشتر فراهم می‌کند. سال هاست که انواع پارتیشن اداری یکی از اجزای جدا نشدنی در طراحی دکوراسیون محیط های اداری هستند. برای ساخت پارتیشن های اداری از متریال مختلفی مانند شیشه، ام دی اف، چوب و آلومینیوم استفاده می شود. متریالی که برای تولید و ساخت پارتیشن های اداری استفاده می شود، نقش مهی در کارایی آنها دارد. برای انتخاب بهترین پارتیشن برای فضای اداری خود، در این مطلب از مجله ساویس همراه ما باشید. در این مقاله به بهترین متریال‌ها برای پارتیشن‌ اداری و مقایسه و بررسی آنها میپردازیم.

نکات مهم برای انتخاب بهترین متریال برای ساخت پارتیشن اداری

در طراحی پارتیشن های اداری، متریال نقش تعیین کننده ای دارند. در گذشته پارتیشن های دو جداره ضخامت بالایی و در حدود 20 سانتی متر قطر داشتند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ترکیبات جدید، ضخامت این سازه ها کم شد و به 10 سانتی متر کاهش پیدا کرد. مهم ترین ویژگی متریال جدید، همین کم شدن ضخامت پارتیشن ها است که علاوه بر اشغال فضای کمتر، زیبایی بیشتری هم دارد.

پارتیشن های اداری از هر متریالی که ساخته شوند، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. بعضی از آنها وزن سبک تری دارند و به راحتی می توان آنها را جا به جا کرد. متریالی مانند شیشه و چوب تنوع بالایی در طرح و رنگ دارند و به راحتی با همه مبلمان اداری ست می شوند.

متریال پارتیشن اداری

اهمیت متریال برای ساخت پارتیشن های اداری

مهم ترین فاکتور برای خرید پارتیشن های اداری توجه به جنس متریال آن است. انتخاب متریال مناسب، نقش مهمی در بر افزایش عمر پارتیشن و همچنین کاهش هزینه های نگهداری دارد. در ادامه اهمیت انتخاب متریال مناسب در ساخت پارتیشن را بررسی می کنیم.

  • جنس بدنه: هر کدام ازمتریالی که برای تولید پارتیشن ها استفاده می شوند، دارای ویژگی های خاصی هستنند. اگر فضای اداری شما مدرن است و خواهان نور بیشتری در محیط هستید، پارتیشن شیشه ای را انتخاب کنید. برای فضاهایی با دکوراسیون کلاسیک، می توانید از پارتیشن چوبی استفاده کنید.
  • جنس پوشش: پوشش پارتیشن ممکن است از جنس PVC, MDF, MFC یا چوب باشد. این متریال از نظر مقاومت در برابر ضربه، خراشیدگی، ضد آب بودن یا طراحی ظاهری با یکدیگر تفاوت دارند. مثلاً پوشش های PVC در برابر خراش و آب مقاوم تر هستند.
  • عایق صدا و حرارت: بعضی از پارتیشن ها، عملکرد ضد صدا دارند و برای اتاق های کنفرانس و فضاهایی که به سکوت نیاز دارند، مناسب هستند. پارتیشن های دو جداره شیشه ای، بهترین عایق برای سر و صدا و همچنین حرارت محسوب می شوند. پارتیشن های دو جداره، به خاطر داشتن ضخامت بیشتر، دارای ضریب عایق بالاتری هستند و آلودگی صوتی را تا حد زیادی کاهش می دهند.
مطلب مرتبط  مدلهای پارتیشن مدرن و شیک 2024 برای فضای اداری

ویژگی انواع متریال برای ساخت پارتیشن های اداری

همان طور که اشاره شد، برای ساخت پارتیش از متریال مختلفی استفاده می شود که در ادامه ویژگی هر کدام را بررسی می کنیم.

  • یکی از پرطرفدارترین پارتیشن های برای طراحی فضای اداری، پارتیشن های شیشه ای هستند. شفافیت و ظاهر زیبای این پارتیشن، موجب محبوبیت زیاد آن شده است. برای ساخت پارتیشن های شیشه ای از شیشه های مات، شفاف و ضد ضربه استفاده می شود.
  • پارتیشن های چوبی به خاطر طراحی زیبایی، مقاومت بالا در برابر آتش و صدا و وزن سبکشان، کاربرد گسترده ای در دکوراسیون دارند. چوب روس یکی از بهترین متریال برای ساخت این مدل پارتیشن است.
  • فلز یکی دیگر از بهترین متریال برای ساخت انواع پارتیشن است. پارتیشن های فلزی از آلیاژی مانند آلومینیوم ساخته می شوند و در برابر انواع ضربه بسیار مقاوم هستند.
متریال پارتیشن اداری

پارتیشن شیشه ای و دیوارپوش یا دیوارکوب اداری

انواع متریال پارتیشن‌ اداری

پارتیشن‌های اداری یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد حریم خصوصی و افزایش کارایی در محیط‌های کاری هستند. با استفاده از پارتیشن‌بندی، هر یک از کارکنان می‌توانند از فضای شخصی مناسبی بهره‌مند شوند. این پارتیشن‌ها در ابعاد و سایزهای متنوع و با استفاده از متریال‌های مختلف مانند چوب، آلومینیوم و شیشه طراحی و ساخته می‌شوند و می‌توان از آنها در مکان‌های گوناگون ادارات و شرکت‌ها استفاده کرد.

پارتیشن MDF

پارتیشن‌های MDF از جنس ام‌دی‌اف ساخته می‌شوند و به دلیل سطح صاف و صیقلی خود، امکان روکش‌کاری و رنگ‌آمیزی دارند. این نوع پارتیشن به دلیل مقاومت بالا در برابر خمیدگی و تغییر شکل، به عنوان یک عایق صوتی عالی عمل می‌کند و در برابر رطوبت و خوردگی نیز مقاوم است. پارتیشن MDF می‌تواند از انتقال صدا به بخش‌های دیگر جلوگیری کند و به زیبایی فضای کاری بیفزاید.

مطلب مرتبط  آشنایی با پارتیشن جدید اداری

پارتیشن شیشه و MDF

در این نوع پارتیشن، از MDF به عنوان فریم دور شیشه و برای اسکلت‌بندی استفاده می‌شود. شیشه‌های شفاف یا مات داخل فریم‌ها قرار می‌گیرند که این مدل پارتیشن را به یک انتخاب محبوب در ادارات تبدیل کرده است. این پارتیشن‌ها علاوه بر ارائه فضای خصوصی، امکان مشاهده محیط بیرون از اتاق را نیز فراهم می‌کنند و به حفظ ارتباط بصری کمک می‌کنند.

پارتیشن MDF با پروفیل آلومینیوم

آلومینیوم یک فلز سبک و مقاوم است که در ساخت فریم پارتیشن‌ها به کار می‌رود. ترکیب MDF و آلومینیوم در پارتیشن‌ها، نمای زیبا و مدرنی ایجاد می‌کند. این پارتیشن‌ها به راحتی قابل جابجایی هستند و می‌توان از آنها در تغییرات دکوراسیون اداری بهره برد. استفاده از آلومینیوم در فریم و MDF در پر کردن پارتیشن، استحکام و زیبایی را به ارمغان می‌آورد.

پارتیشن شیشه‌ای با آلومینیوم

پارتیشن‌های شیشه‌ای با فریم آلومینیومی یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای ادارات مدرن هستند. در این مدل، آلومینیوم برای فریم و شیشه‌های تک جداره یا دوجداره شفاف، مات یا منحنی برای پر کردن قاب‌ها استفاده می‌شود. این نوع پارتیشن علاوه بر طراحی زیبا و منحصر به فرد، به روشنایی بیشتر اتاق کمک می‌کند و از انتقال صداهای مزاحم جلوگیری می‌نماید. همچنین، پارتیشن شیشه‌ ای مقرون به صرفه‌تر از دیوارهای آجری است و به بهبود بهره‌وری محیط کار کمک می‌کند.

با انتخاب مناسب از بین این انواع پارتیشن‌ها، می‌توانید محیط کاری خود را به مکانی زیبا، کارآمد و آرامش‌بخش تبدیل کنید.

جمع بندی

برای انتخاب بهترین متریال پارتیشن اداری علاوه بر در نظر گرفتن کیفیت، باید دکوراسیون اداری را هم در نظر بگیرید.  اگر قصد طراحی روی پارتیشن اداری را دارید، پارتیشن های چوبی و شیشه ای بهترین انتخاب برای دفتر کار شما هستند. با طراحی لوگوی شرکت روی پارتیشن های چوبی و شیشه ای، فضای کاری شما شیک تر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *